Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteFederico Laurencich in Alberto Mlakar sta velika zmagovalca dvanajstega relija Vipavska dolina, ki se je odločil na predzadnjem ovinku in ki je tri dni potekal v okolici občin Ajdovščina in Vipava. V super vremenski kulisi je ob ceste privabil dobrih 20.000 gledalcev, ki so poskrbeli za odlično vzdušje vse od četrtkovega večera pa do današnje slavnostne podelitve pokalov na Lavričevem trgu.
Za nami je še en reli po Vipavski dolini, ki velja za enega najbolj množičnih športnih dogodkov daleč naokrog. Nekakšna Planica Vipavske doline, kot mnogi radi rečejo. Kar lahko potrdi dobrih 20.000 gledalcev, ki so kljub prazničnim dnevom množično zasedli vse najbolj atraktivne točke relija. Verjetno ne zgrešimo precej, če rečemo, da je bil tretja HP Velike Žablje ena rekordnejših po številu gledalcev v vsej zgodovini relija na odseku med Vrtovčami in Velikimi Žabljami. Svoje pa je dodalo še vreme, ki se je odkupilo za lansko sneženje in odelo Vipavsko dolino v najlepše pomladne barve.
Fotografija: Klavdij Blažko
Reli se je tokrat raztegnil čez tri dni saj se je začel že s četrtkovo predstavitvijo dirkalnih posadk na Lavričevem trgu v Ajdovščini, kjer se je zbralo okrog 2000 obiskovalcev. Ti so se kasneje lahko zabavali še ob zvokih skupine Mambo Kings. Nato je v petek sledil klasični superspecial, nekakšna duša ajdovskega relija, znova ob večtisoč glavi publiki ter s pestrim spremljevalnim programom. In za zaključek še sobotno pohajkovanje od ene do druge atraktivne točke, od Manč pa do Sanabora, od Predmeje do Planine in tako naprej. Seveda vključno z Velikimi Žabljami, najbolj romarskemu kraju slovenske reli scene, kjer se je samo na najbolj znani »drugi rajdi« tudi letos zbralo okrog 3000 ljudi.
Fotografija: Klavdij Blažko
Zmagovalci so pravzaprav vsi. Seveda na prvem mestu vse posadke, ki so zapeljale čez ciljno rampo na osrednjem ajdovskem trgu. Kot prva sta se tja povzpela Federico Laurencich in Alberto Mlakar (Škoda Fabia Rally2 Evo). A precej nepričakovano in presenetljivo saj je bilo vse nared za domače slavje. "Zelo sem zadovoljen z zmago, saj je bila konkurenca res močna. Borili smo se čisto do konca in imeli tudi malce sreče. Res pa bi pohvalil občinstvo, sploh v Velikih Žabljah. Res je bilo lepo dirkati," je ob čakanju na podelitev pokalov dejal zmagovalec, 53-letni Lavrencich.
Marko Grossi in Tara Berlot (Hyundai i20 R5), člana domačega kluba AK Ajdovščina Motorsport sta imela zmago v žepu, a jo zakockala tik pred ciljem, na najbolj slovitem reli ovinku v Sloveniji. Drobec nepazljivosti in mala napaka, ki je odnesla dragocenih 30 sekund in tudi prestižno zmago. A to je šport, to so dirke in priložnost za popravni izpit bo kmalu spet na voljo. "Tudi prvo mesto v slovenskem prvenstvu je za naju zmaga. Marku se je na predzadnjem ovinku noga zataknila za pedal, zavrtela sva se in zdrsnila v ograjo. Nato je ugasnil še motor in avtomobil ni hotel vžgati. Seveda je bilo vmes tudi nekaj pritiska in adrenalina, a to je pač šport. Potrebno je znati tudi izgubiti," je po dirki dejala razočarana in žalostna Tara Berlot, a kmalu zatem je dojela, da sta z Grossijem vendarle poskrbela za odličen rezultat.
Z zmago v Ajdovščini sta dosegla tudi svojo drugo zaporedno zmago v domačem prvenstvu, obenem pa kljub vsemu razveselila članice in člane domačega kluba in jih s tem lepo nagradila za ves vložen trud, ki je potreben za takšno prireditev. To je obenem tudi prva zmaga v seštevku slovenskega prvenstva domačega kluba v celotni zgodovini relija po Vipavski dolini. Stopničke sta si prislužila tudi Avstrijca Daniel Mayer in Alessandra Baumann v Peugeotu 208 T16.
Malce sta pri vsem tem pomagala še državna prvaka Rok Turk in Blanka Kacin, vodilna po uvodnih hitrostnih preizkušnjah, ki sta morala priznati premoč tehnike. Turbina na njunem Hyundaiu i20 N Rally je vzdržala le do prvega obiska Velikih Žabelj.
Fotografija: Klavdij Blažko
Na štartu je bilo tudi precej domačih posadk, ki so lahko bolj ali manj zadovoljne s potekom relija. Še najmanj pa najmlajši Rene Černigoj za volanom in na sovozniškem sedežu njegov stric Aljaž, ki sta bila prehitra na HP Višnje, zletela s ceste in precej poškodovala svoj dirkalnik. A kar je najpomembneje, ostala cela.
Do cilja ni uspelo niti Martinu Štucinu in Robertu Štoklju, ki ju je na cedilu pustila Ford Fiesta, podobno kot Mitshubishi Lancer Janka Čebrona ter Andreja Kavčiča. Sta pa znova zelo dobro dirko odpeljala Borut Bratina in Lucijan Volk, osvojila sta končno deveto mesto, sedmo med slovenskimi posadkami ter tretje v svoji kategoriji. V isti kategoriji sta bila Jan Medved in Izidor Šavelj šesta, osma pa Mitja Bratina in Aljaž Gec. V tej kategoriji, ki velja za najbolj številčno in tudi najbolj konkurenčno, sta slavila Mark Škulj in Pia Šumer v Opel Corsi. Prav mladi Škulj je bil verjetno prvo ime relija, z drzno vožnjo je navdušil občinstvo, s časi pa spravljal tekmece v obup.
Fotografija: Klavdij Blažko
Na reliju Vipavska dolina je sicer štartalo 83 posadk, do cilja pa jih je prišlo 25 manj. Med tistimi, ki so bili zadovoljni po cilju sta tudi Grega Kravos ter Mija Kogej v legendarni Ford Sierri RS Cosworth (Jerici), morda najbolj atraktivnemu vozilu v celotni karavani relija. "Jerica je zdržala. Težko opišem koliko nam to pomeni, saj vemo kje smo končali lansko sezono. Za nami je šest mesecev vsakodnevnega trdega dela, avtomobil smo zložili praktično na novo. Vedeli smo, da bodo težave, a sedaj je ves trud poplačan. Zame, za sovoznico in ekipo je to več kot zmaga, " je po dirki dejal Kravos in pohvalil še občinstvo, "Mija, moja sovoznica, je doma iz Idrije, ki velja za Meko tega športa v Sloveniji. A je dejala, da česa podobnega še ni doživela. Povsod so bili gledalci in navijali. To je zagotovo reli številka ena v Sloveniji."
Rezultate in obenem tudi uvrstitve vseh ostalih domačih posadk najdete na tej povezavi. Omenimo pa še trojno domačo zmago v Yugo pokalu. Najhitrejša sta bila Grega Žvokelj in Martin Volk, sledila sta jim Matija Potrata in Marko Nabergoj ter Anej Leban in Boštjan Lemut.
Posadke pa še zdaleč niso edine zmagovalke relija. Za zmagovalce se lahko okličejo tudi v domačem AK Ajdovščina Motorsport, ki so več kot zgledno, pravzaprav odlično, pripravili zahtevno prireditev in poskrbeli, da je Vipavska dolina oživela po dolgem in počez. Četrtkova predstavitev na Lavričevem trgu in petkov »shakedown« sta tista nadgradnja, ki so jo ljubitelji relija že kar malce pričakovali, zelo dobrodošla pa je znova postavitev štartne in ciljne rampe na Lavričev trg, ki je reli postavila v sam center mesta. "S strani opazovalca krovne zveze lahko povem, da reli nadaljuje svojo rast in dosega že zavidljiv nivo. So še nekatere pomanjkljivosti o katerih se bomo pogovorili z organizatorji, a gre za minimalne napake in se jih da odpraviti. Reli je v zadnjih letih res lepo zrastel, ocena je zelo pozitivna, največ pa pomeni zadovoljstvo posadk in publike," je reli po Vipavski dolini opisal Andrej Orel, ki je bil tokrat v vlogi opazovalca s strani Zveze za avtošport Slovenije.
Fotografija: Klavdij Blažko
Za zmagovalce se lahko okliče tudi Vipavska dolina, ki se je še enkrat več izkazala za zelo gostoljubno in prijazno deželo. Opazno je, da turistična ponudba raste iz leta v leto, kar dokazuje tudi podatek, da so bila med relijem skorajda vsa turistična ležišča zasedena. In teh je skorajda vsak dan več. Prav zato so takšni in podobni dogodki več kot potrebni saj hranijo še vse ostale domače turistične in druge ponudnike. Zmagovalci so zato še gostinci, trgovci, vinarji ter drugi, ki so v teh dneh prišli na svoj račun med relijem. In tudi zato, ker je reli ena izmed tistih panog, ki morda ne zaseda prvega mesta v osrednjih medijih, a je zato toliko bolj odmevna na socialnih omrežjih. Le ta med relijem dobesedno pokajo po šivih od vseh številnih objav. Če bi jih preračunali v skupni doseg in finančno ovrednotili bi prišli do precej visokega zneska. Le tega pa Vipavska dolina prejme brezplačno. Pred vrati pa so še Ultra trail Vipavska dolina ter še številni majski dogodki, ki bodo te številke le še dodatno obogatile.
Manjši nasvet pa lahko podelimo le krajevnim skupnostim, ki bi morda lahko še malce bolje vnovčile reli po Vipavski dolini in podobne dogodke. Ne bi bila morda odveč kakšna stojnica z domačo, lokalno ponudbo, vinsko kapljico in ostalimi dobrotami, ki jih najdemo v vsaki manjši ali večji vasi. Tudi to je turizem. A priložnosti bo še več kot dovolj.
* Naslovna fotografija: Klavdij Blažko