Nekaj prejšnjih poletij so na obisk naše destinacije vplivali različni dejavniki, predvsem ekstremne vremenske razmere in veliki športni dogodki v Evropi, ki so spreminjali počitniške cilje velikega števila turistov. V Vipavski dolini pa se je znova izkazalo, da pristna podeželska ponudba, obogatena z odličnim vinom in kulinariko ter izvrstnimi pogoji za številne aktivnosti v naravi, ostaja velik turistični magnet. Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina je zato že od lanske jeseni izkoristil vsako priložnost za predstavitev naše raznolike in v marsičem tudi edinstvene ponudbe.
Ena od boljših priložnosti za promocijo destinacije so mednarodni turistični sejmi, borze in workshopi. Naša destinacija se jih je udeležila v Utrechtu na Nizozemskem, na Dunaju, v Dublinu, v Münchnu, Rimu, Celovcu, Ljubljani in Rogaški Slatini. Nekateri od teh poslovnih dogodkov so namenjeni le poslovni javnosti in prav na teh naša destinacije spoznava turistične agente, ki jih kasneje povabi na študijske ture v naše kraje. Poleg tradicionalne študijske ture za tuje organizatorje potovanj v okviru dogodka Turistična pomlad, ki je letos potekal na Planini, je Zavod za turizem gostil tudi druge agente. Nazadnje je v sodelovanju z destinacijo Kras v Vipavsko dolino povabil ameriške agente, ki so na povabilo RRA ROD obiskali tudi prireditev Okusi Vipavske.
Letos je našo destinacijo obiskalo tudi izjemno veliko število tujih novinarjev. Za levji delež povabil novinarjem se lahko letos zahvalimo projektu Evropske prestolnice kulture. Javni zavod GO! 2025 in Slovenska turistična organizacija sta uspela v naše kraje pripeljati res veliko tujih novinarjev s področja kulture in tudi turizma. Skorajda vsi so seveda obiskali Novo Gorico in čezmejno območje letošnjega kulturnega dogajanja, ob tem pa so programi obiska novinarjev vselej vključevali tudi druge kraje, znamenitosti in zanimivosti turistične ponudbe naše destinacije. Med januarjem in majem je Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina tako gostil kar petnajst različnih študijskih tur za tuje novinarje. Rezultat teh obiskov so bili številni zapisi v medijih po vsej Evropi in v Veliki Britaniji. Med najbolj odmevnimi članki velikih medijskih hiš naj omenimo časopisni hiši The Times in Forbes, avstrijsko radiotelevizijo ORF ter italijanska RAI 2 in Donna moderna. Predvsem veliki mediji, ki pišejo v angleškem jeziku, običajno sprožijo plaz zanimanja tudi v drugih manjših medijskih hišah. Tudi ko seštejemo vse stroške, ki jih ima destinacija kot gostiteljica novinarjev, so finančni vložki v tako pomembne objave skorajda zanemarljivi. Stroška zakupa oglasov v toliko in tako pomembnih medijih si destinacija seveda ne bi mogla privoščiti.
Poletna turistična sezona je pred vrati, nanjo pa se je Zavod za turizem pripravil tudi z novo oglaševalsko kampanjo z naslovom "Poletna okušanja v Rajski dolini", s katero posebej izpostavlja možnost vinskih degustacij pri vinarjih, vinsko kulinarične dogodke in vodena vinsko kulinarična doživetja. Na vinske degustacije posebej opozarja projekt Odprte kleti, ki ga je že pred leti zasnoval Zavod za turizem TRG Vipava, oba zavoda za turizem pa ga v zadnjih letih uspešno promovirata skupaj.
* Vir: Javni zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina
* Naslovna fotografija: Marijan Močivnik