Uspešnost turistične sezone je odvisna od številnih dejavnikov. Na marsikatere, kot so ekstremne vremenske razmere, varnostne razmere v Evropi in kupna moč potencialnih gostov, ne moremo vplivati. Zato se v Zavodu za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina osredotočajo na razvoj in promocijo raznolike turistične ponudbe, ki bi v naše kraje pritegnila dovolj gostov. Ob tem z veseljem spremljajo povečevanje števila podeželskih nastanitev, izboljševanje ponudbe vodenih doživetij in rast zanimanja tujih organizatorjev potovanj. V okviru svojega poslanstva Zavod za turizem podpira razvoj te ponudbe, posebno pozornost pa namenja velikim dogodkom, ki s številnimi obiskovalci pomembno prispevajo k zapolnitvi razpoložljivih nastanitvenih kapacitete.
Festival poznoantične kulture Ad Fluvium Frigidum
V zaključku junija bo Ajdovščina, rimska Castra, znova prizorišče Festivala poznoantične kulture Ad Fluvium Frigidum. Po lanski prvi izvedbi, ki je popestrila poletno dogajanje v mestu, letošnji festival napoveduje razširjen program, več udeležencev in tudi spektakularno uprizoritev bitke pri Mrzli reki pod Školjem. K sodelovanju pri uprizoritvi bitke so kot prostovoljni statisti letos povabljeni tudi obiskovalci.
Festival poznoantične kulture, ki bo med 20. in 22. junijem potekal v Ajdovščini, je namenjen obujanju rimske dediščine Vipavske doline skozi doživetja, delavnice, prikaze, uprizoritve in strokovna vodstva. Osrednjo vlogo v celotnem dogajanju imajo interpretatorji žive zgodovine, ki s svojimi avtentičnimi kostumi, domišljenim obnašanjem in odprtostjo za stike z obiskovalci v mestu pričarajo nepozabno vzdušje. Hkrati so interpretatorji živa turistična atrakcija, ki navdušuje domačine, druge obiskovalce festivala in naključne turiste. Program festivala se začenja v petek, 20. junija, z večernim otvoritvenim dogodkom v Domu krajanov. Interpretatorji žive zgodovine - letos jih v Ajdovščino prihaja kar 200 iz številnih evropskih držav – bodo medtem v Grajskem vrtu že postavljali Rimski tabor, ki bo za oglede na voljo vse do zaključka festivala.
Osrednje dogajanje bo tudi letos potekalo v soboto, 21. junija. V Grajskem vrtu bodo v čudovitem ambientu Rimskega tabora med drugim potekale tudi otroške delavnice, učili se bomo kaligrafije, se preizkusili v lokostrelstvu, izdelovanju fibul in starodavnem rokodelstvu, kot je denimo predenje volne. Na Lavričevem trgu si bomo lahko ogledali gladiatorske dvoboje, kupovali na rimski tržnici ali se udeležili strokovno vodenega ogleda Castre, zvečer pa prisluhnili koncertu skupine Bakalina Velika. Vrhunec dneva bo spektakularna uprizoritev bitke pri Mrzli reki ob 19. uri pod Školjem, kjer bo organizator poleg številnih rimskih legionarjev – interpretatorjev zgodovine v izvedbo spektakla vključil tudi večje število prostovoljcev – statistov. Festival se bo v nedeljo, 22. junija, zaključil z dopoldanskimi delavnicami ter parado legionarjev in civilistov po Castri, popoldne pa z zaključnim programom na Hrušici, v arheološkem parku Ad Pirum. Vsi festivalski dogodki so za obiskovalce brezplačni. Festival poteka v okviru projekt RIMROM, ki ga financira Evropska unija iz Sklada za male projekte GO! 2025 programa Interreg VI-A Italija-Slovenija 2021-2027, ki ga upravlja EZTS GO. Festival predstavlja zanimivo dopolnitev programa evropske prestolnice kulture GO! 2025.
Povabilo na poletna okušanja v Rajski dolini
Eden od pomembnejših delov poslanstva Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina je promocija destinacije in njene turistične ponudbe. V preteklih mesecih je bila – v sodelovanju z Javnim zavodom GO! 2025 in v duhu letošnje Evropske prestolnice kulture – promocija pretežno usmerjena v kulturni turizem. Našo destinacijo je v tem času obiskalo na desetine novinarjev in turističnih agentov, rezultate teh delovnih obiskov pa lahko pričakujemo v daljšem časovnem obdobju. V poletnih mesecih pa si Zavod za turizem želi pritegniti več gostov, ki se bodo mudili v Sloveniji ali bodo preko Slovenije potovali v sosednje države. Med gosti, ki bodo bivali v naši destinaciji, pa želi povečati dnevno porabo in jih zadržati na destinaciji dlje. Zato je v ospredju letošnje poletne oglaševalske kampanje vinsko kulinarična ponudba, ki je tudi sicer paradni konj destinacije. Pod skupnim naslovom Poletna okušanja v Rajski dolini je Zavod za turizem povezal ponudbo vinskih degustacij Odprte kleti, ki jo vsako poletje pripravlja v sodelovanju z Zavodom za turizem TRG Vipava, vinsko kulinarična vodena doživetja in odmevne dogodke, kot so vinski festivali. Oglaševalska kampanja bo vse poletje potekala na evropskih trgih, iz katerih prihaja večina naših gostov: v Italiji, Avstriji, Nemčiji, Belgiji, na Nizozemskem, v Združenem kraljestvu in letos tudi v Franciji. Z vlaganji v prepoznavnost naše vinsko kulinarične ponudbe Zavod za turizem podpira prizadevanja vinarjev, turističnih kmetij, gostincev in lokalnih ponudnikov vinsko kulinaričnih vodenih doživetij, ki so v zadnjem desetletju dvignili kakovost ponudbe na tako visok nivo, da se lahko kosamo z doslej najbolj zaželenimi vinsko kulinaričnimi destinacijami v tem delu Evrope. Med našimi gosti ostajajo najbolj priljubljene vinske pokušine pri vinarjih, največji hit pa je v zadnjih letih Vinski vlak Vipavska dolina. Za nadaljnji razvoj ostaja še veliko prostora, predvsem na področju gostinske ponudbe in njihovih odpiralnih časov. Razloge za počasnejši razvoj gostinske ponudbe lahko iščemo v pomanjkanju ustreznih kadrov, pri čemer pa nismo izjema, saj se s to težavo srečuje vsa Evropa. Eden večjih izzivov Zavoda za turizem za prihodnji razvoj zato ostaja izobraževanje in motivacija mladih za delo v turizmu.
* Vir: Javni zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina
* Naslovna fotografija: AD Fluvium Frigidum - festival poznoantične kulture