Podaljševanje dobe bivanja turistov je poznan izziv v številnih destinacijah po svetu in tudi v Sloveniji. Za predstavitev turistične destinacije na mednarodnem trgu so potrebna velika in vztrajna vlaganja, da bi dosegli prepoznavnost in zaželenost med potencialnimi obiskovalci, so običajno potrebna dolga leta. Vipavski dolini je to uspelo v razmeroma kratkem času, saj ponuja to, kar danes iščejo številni popotniki: lepo pokrajino z možnostjo za številne aktivnosti na prostem, odlično vino in dobro hrano ter zanimivo zgodovino z lepo ohranjenimi kulturnimi spomeniki. Turiste privlačijo tudi vodena doživetja, posebej tista, ki jih ne ponuja nobena druga destinacija. Vsa ta področja morda res niso enakomerno razvita ali enako privlačna, a s kombinacijo vsega, kar ponujamo, smo dovolj prepričljivi. Vsakoletna rast števila turistov dokazuje, da smo na pravi poti, priložnosti za izboljšanje poslovnih rezultatov v turizmu pa je še veliko.
V Zavodu za turizem vemo, da lahko turiste zadržimo dlje, če jim ponudimo dovolj zanimivih doživetij in če se znamo uspešno prilagajati spremembam, ki vplivajo na turistične tokove. Teh sprememb je veliko. Varnostne razmere v svetu, gospodarska recesija v nekaterih državah, iz katerih prihajajo naši gostje, prometna preobremenjenost slovenskih cest … Med vsemi so najbolj dolgoročne in tudi najbolj zaskrbljujoče podnebne spremembe, ki z ekstremni vremenskimi dogodki ogrožajo turistični obisk.
Vsem tem izzivom bo letos posvečen program poslovno izobraževalnega dogodka Zeleni dan Vipavske doline, ki ga v Zavodu za turizem tradicionalno organiziramo za turistične ponudnike iz celotne destinacije Nova Gorica in Vipavska dolina. Lani je dogodek gostoval v Ajdovščini, letos pa se bodo ponudniki turističnih produktov 14. oktobra srečali v novem interpretacijskem centru EPIC v Novi Gorici. Prvi del dogodka bo posvečen razvoju turističnih produktov, ki bogatijo ponudbo destinacije. Udeleženci bodo spoznavali dosežke projekta Evropske prestolnice kulture, med njimi infrastrukturne objekte in turistične produkte, ki bodo ostali tudi po letu 2025 in pomembno prispevali k nadaljnjemu razvoju turizma. V drugem delu dogodka bodo v ospredju podnebne spremembe, strategije prilagajanja nanje in priložnosti, ki jih v povezavi s podnebnimi spremembami morda še nismo prepoznali. Na Zeleni dan Vipavske doline prihaja ugledna gostja iz Italije, ki bo predstavila odličen primer prakse v Dolomitih, domači govorci in lokalni turistični ponudniki pa bodo skozi predstavitve in pogovore skušali osvetliti čim več priložnosti za uspešno prilagajanje na nove razmere. Eno od večjih priložnosti predstavlja povezovanje in tesnejše sodelovanje turističnih ponudnikov z zavodi za turizem.
Ne začenjamo povsem od začetka in turistom že ponujamo dovolj priložnosti, da se lahko predstavljamo kot privlačna destinacija 'V vsakem vremenu. Vse leto.' Letošnji projekt brezplačnih prevozov BICIBUS za potnike in kolesa, ki ga je v okviru projekta Inter Bike III izvedla Regijska razvojna agencija ROD, je dober primer ponudbe v novih razmerah. Zato iščemo nove poti in spodbujamo nove priložnosti razvoja.
* Vir in fotografija: Javni zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina