Lokalne Ajdovščina

oglaševanje menu

Je doživetje »bndime« lahko tudi turistična priložnost Vipavske doline?

Kot smo že poročali se vinarji v Vipavski dolini že pripravljajo na trgatev, ki bo letos malce bolj zgodnja, a kot kaže bo vinski letnik 2018 odličen, tako po kvaliteti kot tudi po količini. Trgatev pa je morda tudi turistična priložnost, saj je za marsikaterega turista to nevsakdanje doživetje. A trenutno je ponudbe na trgu malo, zato tudi povpraševanje skoraj ne obstaja.

»Trgatev grozdja je prav posebno doživetje v naravi. Ravno prava mera gibanja, svež zrak, čudoviti razgledi, dobra družba... Brez dvoma ena najbolj izvirnih oblik uživanja na prostem. Na dogovorjeni dan boste prišli do enega od vinogradov vinske kleti Marof. Tam vam bodo pojasnili, kako poteka delo, in že se boste lotili prvih trt, polnih sočnega grozdja. Toda brez skrbi, trgatev ni samo delo: ob koncu vas bodo povabili še na dobro »gujžino«, ob kateri vas bodo na vodeni degustaciji Marofova vina zagotovo navdušila z bogastvom okusov. Dan, poln užitkov, bo tako popoln!«

Zgornje besedilo je ponudba, ki jo turistom na vzhodu Slovenije ponujajo za »le« 39,90€. Nimamo podatkov, koliko oseb se zanjo dejansko odloči, a vendar ponudba obstaja. Za vinarja je seveda vsaka roka več v trgatvi zelo dobrodošla, za povrh pa v tem primeru še priložnost za dodaten zaslužek, ter tudi odlična promocija za vino in ostale izdelke. Gostje pa v tem primeru izkusijo pravo doživetje, zgodbo , ki je danes tako zelo popularna, ko je govora o turizmu. Tudi na Dolenjskem lahko izkusite pravo trgatev, v tujini pa je podobnih ponudb še precej več.

Trgatev v Vipavski dolini

Zato smo seveda preverili, kako je s tovrstno ponudbo v Vipavski dolini. Iskanje po Googlu ni prineslo prav veliko uspeha, le pri eni izmed večjih vinskih kleti na Vipavskem, smo na spletni strani (malce sramežljivo), opazili zapis, ki ponuja tudi možnost obiska trgatve. A nič več kot to. A če si turist vseeno zaželi, da bi obiskal in doživel »b'ndimo« v Vipavski dolini, jo seveda lahko. Trgatev imata v svoji ponudbi Winestronauta, Matjaž Zgonik ter Vito Semič, ki sta specializirana za takšna in drugačna vinska doživetja v naših krajih. »Doslej nekega večjega povpraševanja niti ni bilo, včasih pa to ponudimo strankam, ki povprašujejo za vinsko turo.« je razložil Matjaž Zgonik. A bile so tudi izjeme, saj so nekateri turisti že doživeli trgatev tudi v vipavskih vinogradih, »Navadno se prilagodimo vinogradniški družini, s katero smo v navezi. Vinar se namreč vedno odloči zadnjo minuto, ko vse štima, od parametrov do števila trgačev ki so na voljo. Turist pri tem spozna tudi družino in se odloči za eno ali več urno trgatev, odvisno od časa. Na voljo je tudi kosilo ali malica z družino in pa seveda degustacija vina« še dodaja Zgonik, ki obenem opozarja še na en problem: »Mnogi vinarji niti nimajo časa za turiste, saj je s trgatvijo res precej dela. Je pa to izvedljivo pri vinarjih kjer imajo dodatno osebo na voljo le za podobne priložnosti. Vsekakor bi več reklame zagotovo pripomoglo, k večjemu odzivu, prepričan sem tudi, da bo povpraševanja več v prihodnjih letih.«

Podobnega mnenja je tudi Jani Peljhan, glavni motor turistične agencije Wajdušna, kjer so specializirani za raznovrstna doživetja v Vipavski dolini. Kar se tiče vinarskega turizma sodelujejo z Winestronauti, a kot poudarja Peljhan, povpraševanja po »b'ndimi« zaenkrat med turisti ni. »Letos še nismo dobil direktnega povpraševanje za trgatev. Če pa si turist tega zaželi, se domenimo z vinarjem, da se gostom predstavi celovit proces trgatve. Pridružimo se jim tudi sami, saj se vinar nima časa ukvarjat z njimi. Čas v trgatvi je namreč dragocen.«

Trgatev v Vipavski dolini

Za konec smo za menje o tej turistični priložnosti povprašali še v družinski vinski kleti Lepa Vida, kjer se prav v teh dneh pospešeno pripravljajo na zanje najpomembnejši čas v letu. Matija Geržina je takole strnil svoje misli o možnosti ponudbe trgatve v turistične namene: »Smo razmišljali in razmišljamo. V prvi vrsti to ponudimo vsem tistim, ki nas kontaktirajo ob planiranju svojega obiska Slovenije in imajo željo degustacije pri nas. Če je to v času, ko imamo predvideno trgatev jim seveda ponudimo, da se nam pri tem pridružijo. Trenutno kaj več od tega nimamo namena oglaševati zadeve, ker nam “masovne” ideje (npr. avtobusi trgačev) niso zanimive iz več razlogov: količine, ki jih pridelamo so butične in trudimo se prilagajati trgatev optimalni zrelosti ter vremenu, kar pomeni da natančnih terminov niti ne moremo postaviti. Poleg tega pa potrebuješ tudi precej natančnosti pri sami trgatvi, kar je veliko lažje obvladovati v okviru manjših skupin ali vinskih entuziastov, ki jim nato obenem tudi predstaviš pomen kvalitetnega grozdja. V vsakem primeru je tudi izkušnja trgatve vezana na izkušnjo degustacije pri Lepi Vidi in jo torej bolj kot ne le dopolnjuje.«

Torej, pričenja se trgatev v Vipavski dolini in vinogradi bodo polni trgačev. Dela je precej in ni vedno lahko, a dobra družba in prijetno vzdušje sta za marsikoga razlog, da se pridruži zanimivemu opravilu, ki je eden izmed vrhuncev leta v Vipavski dolini. Vsekakor pa gre v prihodnje razmisliti, da bi v turistično ponudbo dodali tudi to izkušnjo, ki je za mnoge tujce nenavadno doživetje. Verjetno ne v masovnem smislu, ampak bolj kot butična ponudba, zaokrožena v celoto z degustacijo vina, hrano in pijačo in tudi nočitvijo na turistični kmetiji. Morda že prihodnjo »b'ndimo«?

Trgatev v Vipavski dolini

 

* Naslovna fotografija: Winestronaut

Lokalne Ajdovščina

#turizem, #vipavska dolina

Kolofon