Lokalne Ajdovščina

oglaševanje menu

Marko Grilc & Nina Kaludjerović: »Instagram slava ni odeta zgolj v zlato, je pa nekaj novega in zanimivega za današnjo mladino«

Marko Grilc je slovenski deskar na snegu. V svojih najboljših časih zmagovalec najprestižnejših snowboard tekem na svetu, zadnja leta pa predvsem ambasador športnih blagovnih znamk, zvezdnik športnih filmov a tudi znova državni prvak v prostem slogu – "big air"! In to skupaj s svojo hčerko Emmo. Precejšen del njegovega življenja, ki ga deli z Nino Kaludjerović, lahko spremljate na Instagramu, prav o tem pa teče beseda v spodnjem intervjuju.

Tisti, ki ste že slišali za deskanje na snegu, ste najverjetneje slišali tudi za Marka Grilca, vrhunskega »snowboarderja«, ki je še nedolgo nazaj spadal v sam svetovni vrh »freestyle« scene. Njegovo današnje življenje, po (skoraj) zaključeni karieri, pa vsebuje tudi promocijo blagovnih znamk in življenjskega sloga, povezanega s športom, zabavo ter družino. Bo držalo?

V resnici moji karieri še ni videti konca Je pa res, da v prednosti niso več tekmovanja, temveč projekti povezani z boardanjem, snemanje filmov in tudi ustvarjanje vsebin za družbena omrežja. Sem pa zelo ponosen da sem se letos vrnil na tekmovanja ter da nama je z Emmico, prvič v zgodovini kot očetu in hčeri uspelo osvojiti naslove državnih prvakov.

Marko Grilc

Ko si začenjal svoj vzpon v svetovni vrh deskanja na snegu, socialna omrežja niso bila v takšnem pohodu po svetu kot so danes. Kakšni so tvoji začetki sodelovanja z različnimi blagovnimi znamkami? In kako so se zahteve naročnikov spreminjale skozi leta?

Začetki so bili predvsem povezani z mojimi boarderskimi rezultati, a mediji so bili vedno prisotni, morda to niso bila socialna omrežja, so pa naročniki zahtevali precej podoben način dela.

Nina, kako pa se je razvila tvoja zgodba iz »navadnega« profila na Instagramu do današnjih dobrih 28.000 sledilcev?

V resnici se vsaka stvar kateri posvetiš nekaj truda in časa posledično v nekaj tudi razvije. Pred letom dni sem se odločila da bi Instagramu tudi sama rada posvetila nekaj pozornosti, predvsem sem si želela z ljudmi deliti naše podvige in trenutke ki jih preživljamo kot družina, saj se mi zdi da takšnih profilov in takšnih družin ni nikoli preveč.

Marko, za nekoga, ki je v teh stvareh malce slabše podkovan, kaj pravzaprav vsebuje ambasadorstvo za določeno blagovno znamko, kaj naročnik pričakuje od tebe, tvoje partnerke in vajinih objav?

Vsak naročnik zagotovo pričakuje, da kar se da najbolje predstavimo njihov produkt ali znamko. Pomembno pa je, da v produkte, ki jih predstavljaš tudi verjameš, zato največkrat naročniki že v začetku izbirajo ''influencerje'' oziroma sodelovanja znotraj njihovega kroga potencialnih kupcev.

IMG_1661

Ali naročnik sodeluje pri vajinih objavah, vas usmerja, ali vam morda pusti povsem proste roke?

Nina: To je zelo odvisno od naročnika samega, vedno pa sodelujeva z znamkami ki sovpadajo z našim življenjskim slogom in najinimi interesi, zato se navadno hitro sporazumemo in uskladimo, tako da smo vsi zadovoljni.

Nina, kako bi sama ocenila vajine objave? So precejšen približek spontanosti ali gre vendarle za kup načrtovanja, premišljenih potez in tuhtanja kaj in kako?

Naše življenje je ena velika zmes spontanih in nenačrtovanih podvigov in nekako tako izgledajo tudi najine objave, saj si želiva da so pristne, da prikažejo nas kot smo v resnici in da se z nami ljudje lahko poistovetijo. Sama si včasih zaželim, da bi kakšno stvar načrtovali vsaj malo vnaprej a to ni ravno v Markovi naravi.

Če se v tem intervjuju osredotočimo bolj ali manj na socialna omrežja, lahko ugotovimo, da imata skupaj dobrih 200.000 sledilcev na Instagramu, Marko pa še dodatnih 40.000 na Facebooku. So te številke, vsaj v slovenskem prostoru, že dovolj resen »biznis«? Je moč od teh številk udobno živeti?

Nina: Z Markom veliko sodelujeva s tujimi naročniki in znamkami, tako da ne veva natanko kako vse skupaj poteka na zgolj slovenskem trgu, zagotovo pa se da tudi v Sloveniji s tem že kaj zasluziti.

Nekako si predstavljamo, kaj naročnik pričakuje od vaju. Kaj pa obratno, kaj vidva pričakujeta od naročnika. Zakaj morda kdaj koga zavrneta?

Nina: Iskreno, kakšnih ponudb tudi ne sprejmeva, velikokrat ker enostavno ne sovpadajo s tem v kar verjameva, gre  pa tudi za neko selekcijo, saj si predvsem ne želiva, da najini profili izgledajo kot reklamni pano, temveč da izražajo zdrav način življenja, pomen družine, nekaj pozitivnega, kar je morda lahko za koga povod ali inspiracija za nekaj dobrega.

Neredko v slovenskem prostoru zasledimo malce slabšalni priokus do nekoga, ki se ukvarja z »influensarstvom«, kot nekaj kar naj ne bi bilo dovolj resno delo? A v letu 2020 je to v svetovnem merilu resen posel, ki obrne precej denarja. Zakaj, po vajinem mnenju, v Sloveniji ta del marketinga še ni dovolj cenjen ali pa bolje rečeno, prepoznan s strani potencialnih naročnikov?

Nina: Predvsem je pomembno kaj je cilj tega Influencinga, v našem primeru je šlo za naravno pot Markove kariere, ki se je sprevrgla v družinsko življenje in pa povezavo le tega z deskanjem na snegu. Nekako nam je brez da bi se tega točno zavedali, uspelo zmotivirati na tisoče družin po celem svetu, da svoje otroke peljejo »boardat« v naravo namesto, da doma sedijo pred tablicami. Skupaj kot družina počnemo nekaj kar imamo najraje in s tem motiviramo druge, da počnejo kaj podobnega.  In to se nam zdi najbolj pomembno. Sporočilo za katerim stojimo je pravo in pa pozitivno za nase sledilce.

DSC02009

Kaj loči dobrega in slabega promotorja blagovnih znamk na socialnih omrežjih?

Nina: Mislim, da je pri tem tako kot pri vsakem drugem poslu. Vsak si nekako želi sodelovati z ljudmi ki so odzivni, profesionalni, ki se držijo dogovorov in dogovorjenih okvirjev, ter vedo kaj hočejo. Tudi tu ni nič drugače. Kateri promotor pa je komu všeč in kateri ne, pa je seveda subjektivno.

Kdaj si lahko rečeta »danes je bil res dober dan«? 

Nina: Takrat, ko smo z družino uživali v nečem kar radi počnemo, tudi takrat ko o tem nimamo »Instagram  dokaza«.

Kdaj pa ni fajn biti »influencer«?

Nina: Mislim, da sva z Markom še vedno v številkah, kjer je stvar zabavna in večino časa prijetna. Tudi če se za kak dan izklopiva iz vseh omrežji, nama to nihče ne zameri, zagotovo pa je za to vrsto posla potrebno preživeti kar nekaj časa pred ekrani, kjer je svet lahko velikokrat neresničen in nerealen, česar si želiva, da se zavedajo predvsem tudi najini otroci. Še vedno so za nas daleč v ospredju trenutki, ki so skriti za vsako sliko in ne slika sama.

Zanimiv je podatek, da otroci danes na vprašanje, kaj želijo biti po poklicu, odgovarjajo: influencerji. Bi morali mladostnike morda že v šolah bolj podučiti o morebitnih pasteh tega poklica, pa tudi o veščinah, ki so potrebne, da ta poklic morebiti nekoč dobro opravljaš? 

Nina: Zagotovo se vedno več govori tudi o negativnih plateh socialnih omrežji, o tem »nerealnem svetu« in algoritmih, ki naše otroke že zelo zgodaj vodijo in oblikujejo, ter jim dvigujejo pričakovanja o svojih samopodobah glede na »lajke« ter »fotošopane« in filtrirane slike, ki niso novost. Sem prepričana, da tudi »Instagram slava« ni odeta zgolj v zlato, je pa sigurno nekaj novega in zanimivega za današnjo mladino, zaradi česar bi bilo seveda dobrodošlo, da bi tudi znotraj javnega izobraževanja, temu namenili nekaj pozornosti.

Koga od slovenskih influencerjev najpogosteje spremljata?

Nina: Hmm, oba še vedno najraje spremljava svoje prijatelje. Ne glede na število sledilcev.

Si influenscer lahko privošči 14 dni dopusta in izklopi telefon?

Nina: 14 dni je morda veliko. Sama pa sem trenutno na drugem dnevu, kot rezultat stave (smeh). Kaj se dogaja na mojem Instagramu ne vem, javim ko ga zopet zaženem :)

Hvala.

 

* Intervju je bil prvotno objavljen v tiskani izdaji Lokalnih Ajdovščina   

* Fotografije: Marko Grilc & Nina Kaludjerović

 

 

Matjaž Jazbar

#intervju, #šport, #marketing

Kolofon