Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteAjdovski sladoledni velikan Incom je s tiskovno konferenco odgovoril na kritike medijev, da se v njihovi proizvodnji dogaja izkoriščanje tujih agencijskih delavcev iz Bolgarije. Lastnik Andrej Slokar in direktor Boštjan Jerončič sta navedbe ostro zanikala in obenem poudarila hitro rast podjetja, s katero postajajo največji zaposlovalec v regiji.
Ajdovsko podjetje Incom je včeraj pripravilo tiskovno konferenco, kot odgovor na navajanja nekaterih medijev, da se znotraj njihove proizvodnje dogaja izkoriščanje delavcev, predvsem tistih, ki so zaposleni prek agencij, večinoma pa prihajajo iz Bolgarije. Naj spomnimo. Pretekli teden je radijska postaja Val 202 pripravila oddajo v kateri so opozorili na domnevne nepravilnosti, kot so prekomerno delo, slabi delovni pogoji, slaba plača, slab odnos do delavcev in podobno. Novico so hitro razgrabili še ostali slovenski mediji in hitro se je razširila tudi po raznih spletnih omrežij. V oddaji je žal izostal odgovor podjetja Incom, kar je novico še toliko bolj pritegnilo in ajdovsko podjetje je tako rekoč čez noč dobilo oznako črni raček. Presenetljivo pa je domnevno izkoriščanje tujih delavcev še najmanj odmevalo prav na domačem dvorišču. Na prste ene roke bi lahko prešteli komentarje domačinov, sploh take, ki bi oddaji radija Val 202 pritrjevali. Zelo hitro so se odzvali tudi zaposleni v podjetju Incom in s številnimi podpisi poudarili, da imajo kvalitetna delovna mesta, zgleden odnos med vodilnimi in ostalimi zaposleni ter v en glas zatrdili, da so ponosni, da so del tega kolektiva. Prav tako ne gre zanemariti dejstva, da je podjetje Incom eden največjih zaposlovalcev v regiji in še kako pomaga pri krpanju globoke socialne luknje, ki sta jo za seboj pustila finančna kriza in propad velikega gradbinca v mestu. Dejstvo je tudi, da je podjetje Incom družbeno aktivno in del dobička vlaga v razvoj lokalne skupnosti.
Danes sta pred novinarje stopila lastnik podjetja Andrej Slokar in direktor Boštjan Jerončič, ostro zanikala kritike ter v en glas zatrdila, da v podjetju še zdaleč ni vse tako črno kot bi marsikateri slovenski medij želel prikazati. Res pa podjetje ni vajeno medijske publicitete, niti ne čuti prevelike potrebe po njej, neke vrste neizkušenost torej, ki je botrovala počasnemu odzivu na afero iz prejšnjega tedna.
Besedo je v uvodu prevzel direktor Boštjan Jerončič, opisal stanje v podjetju in obenem priznal, da zaradi narave dela in predvsem sezonskih nihanj, občasno prihaja do prekoračitve delovnega časa zaposlenih. »Zavedamo se, da vsi naši sodelavci v času povečanega povpraševanja po naših izdelkih delajo več, kot predvideva zakonodaja, in to je pereča problematika naše panoge. Rešujemo jo s postopno reorganizacijo dela ter z naložbami v proizvodno opremo in širitev poslovnega objekta v Ajdovščini, ki bo omogočila večjo avtomatizacijo procesov,« je dejal. Obenem je poudaril, da bi podjetje brez agencijskih delavcev le stežka preživelo, saj je le v Sloveniji (kljub skoraj 100.000 brezposelnih) nemogoče dobiti dovolj delavcev za proizvodnjo tako velikih količin sladoleda. Po besedah Jerončiča se podjetje zaveda svojih težav, jih vztrajno poskuša reševati, v ta namen pa bodo že v kratkem odprli dve novi službi, službo za kadre in službo za avtomatiziranje procesov. Dejstvo je tudi, da so agencijski delavci enako plačani, kot domači proizvodni delavci, to je 7,90€ na uro. Res pa je, da jim agencije poberejo polovico zaslužka in na ta način ustvarjajo sebi visoke dobičke. Podjetje na ta črni del kapitalizma nima veliko vpliva, država pa se s tem problemom ne ukvarja dovolj. Pravi izkoriščevalci se torej skrivajo nekje drugje. Incom bi sicer težavo lahko rešil z redno zaposlitvijo tujih delavcev, vendar hitra organska rast terja od vodstva premišljeno poslovanje in zaposlovanje, saj je trg precej nestabilen in visoko konkurenčen. Odloča pa kupec, ki se ozira predvsem na ceno.
V podjetju Incom je povprečna plača 1648€, kar je 18% kot je povprečje plač v primerljivih branžah. Tuji delavci imajo za bivanje najeto hišo na Slapu pri Vipavi ter več nastanitvenih možnosti v Ajdovščini. Podjetje jih je pred kratkim obiskalo in se prepričalo, da večjih težav z namestitvijo ni. Incom tistim delavcem, ki se izkažejo omogoča napredovanje in s tem boljše plačilo, najboljšim tudi možnost redne zaposlitve, ki pa je vsak ne sprejme, saj marsikateremu delavcu bolj ustreza intenzivno nekajmesečno delo in nato vrnitev domovino. Mnogi na tak način sodelujejo s podjetjem že več let. Letos je tako ponudbo za zaposlitev sprejelo 13 začasnih sodelavcev iz tujine, in se tako pridružilo ostalim kolegom, ki so redno zaposleni in so si v naših krajih ustvarili dom in družino. Nekateri so se celo tako izkazali pri delu, da jim je podjetje ponudilo vodenje posameznih linij in obratov.
Svoj pogled na problematiko je razkril še lastnik podjetja Incom, Andrej Slokar, nedolgo nazaj ocenjen kot 64. najbogatejši Slovenec, z dobrimi 22. milijoni evrov premoženja. Zgodba o uspehu se je pričela 25 let nazaj, na kar je izjemno ponosen, predvsem pa ceni sodelavce, saj so po njegovih besedah največje bogastvo podjetja. Podjetje je trenutno v fazi gradnje novega tehnološkega centra, kjer bo delo dobilo 30 novih strokovnjakov in še vsaj 100 dodatnih zaposlitev, trenutno jih 30 že iščejo. Podobno kot direktor Jerončič se zaveda problema, ki občasno nastaja zaradi povečanega obsega dela a poudarja, da bi bila v tem trenutku hitra in nepremišljena zamenjava agencije lahko problematična. Z zadnjo agencijo za zaposlovanje so bili zadovoljni, zato jo nameravajo najemati tudi v prihodnje. Agencija Tihe BG oziroma Kadri Sonja, ki je zdaj registrirana v Sloveniji, je v Incom pripeljala delavce iz Bolgarije. Še nekaj let pa se ne bodo mogli izogniti izrazitim sezonskim nihanjem, značilnim za panogo, zato bodo v mesecih, ko je povpraševanje po naših izdelkih največje, potrebovali dodatne kadre.
Tiskovna konferenca se je zaključila z vprašanji številnih zbranih novinarjev, ki so »zavohali meso« vendar pa večjega prahu kljub vsemu ni dvignila, saj razen občasnega prekomernega dela in problematike nizkega plačila zaradi provizij agencije, večjih težav podjetje nima. Prav pa je, da mediji opazijo težave dovolj zgodaj preden prerastejo v neobvladljive. Zaradi omenjene afere bo podjetje Incom v prihodnje še bolj pazljivo pri zaposlovanju in organizaciji dela, verjetno pa bo podobno storilo še kakšno drugo podjetje, ki se sooča s podobnimi problemi. Afera prav tako ne bo preveč načela ugleda podjetju, ki si ga bo zlahka priborilo nazaj, če bodo zaposleni vanj vstopali zadovoljnih obrazov. Na ta način bo tudi sladoled še slastnejši.
Novinarske konference se je udeležil tudi Goran Lukić iz svetovalnice za migrante, ki je vodstvo Incoma pozval, naj agencijske delavce prezaposlijo na svoje podjetje. Tako Slokar kot Jerončič pa sta ga povabila na pogovor, da spozna resnične razmere v tem ajdovskem podjetju.
* Preberite tudi: Sladoledni dvomi v Ajdovščini