Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteŽe kar precej časa je na slovenskem trgu prisotno podjetje Energija Gas and Power Slovenija, ki ponuja uporabnikom storitve električne energije in zemeljskega plina. Podjetje, ki je sicer del široke mednarodne mreže, ima svoje sedež v Ajdovščini, na direktorskem stolčku pa najdemo Ajdovko Nino Bračko Colja. Slednja nam je v spodnjih vrsticah razkrila več iz zanimivega sveta energetskega sektorja.
Gospa Bračko Colja, že precej let ste prisotna na slovenskem energetskem trgu, ta trg dobro poznate. Kakšen je vaš pogled nanj? Se je v zadnjih letih spremenil ter se prilagodil novim tehnologijam? Dajemo v Sloveniji dovolj pozornosti na problematiko onesnaževanja okolja?
Res je, da svoje delo že ves čas opravljam iz Slovenije, vendar moje delo zajema predvsem aktivnosti na drugih evropskih energetskih trgih in sem zato večino svojih izkušenj pridobila v mednarodnem okolju. Z aktivnostmi na slovenskem energetskem trgu se pravzaprav srečujem šele v zadnjih letih.
Energetski sektor je zame osebno izredno privlačen in zanimiv, saj je vseskozi transparenten, reguliran, nenehno se spreminja ter ponuja številne možnosti inovativnih pristopov. Slednje velja sploh v zadnjem obdobju, ko se klasična energetika, v smislu pojmovanja trgovanja z električno energijo ter zemeljskim plinom, neposredno navezuje na problematiko in trgovanje z emisijskimi kuponi. Tudi sama sem bila zadnjih par let aktivna predvsem na tem področju. Ukvarjala sem se s spajanjem trendov proizvodnje električne energije iz obnovljivih virov s paralelnimi shemami in vzvodi, ki so razviti na nivoju EU, predvsem z namenom zniževanja ogljičnega odtisa.
Proizvodnja iz obnovljivih virov ima neke določene cilje in tudi ta sektor je zanimiv, razgiban ter hitro spremenljiv. Upam si trditi, da je Evropa zelo uspešna na področju menjave proizvodnje iz obnovljivih virov s fosilnimi gorivi in dobro dosega omenjene cilje. Na žalost pa, kot pri vsaki svari, tudi tule naletimo na slabo plat, ki se kaže v tem, da ti cilji rušijo druga ravnovesja, predvsem kar se stabilnosti energetskega sistema tiče. Posledično je nujno vpeljati neko kombinatoriko teh osnovnih principov prehajanja na obnovljive vire z drugimi vzvodi, ki nam omogočajo dodatno zniževanje ogljičnega odtisa.
Vaše podjetje Energija gas and power Slovenija je slovenska podružnica italijanskega podjetja Europe Energy,v katerem ste tudi direktorica razvojev trgov. Podjetje precej energije usmerja v ponudbo brezogljične električne energije. Kako bi sama na kratko opisala podjetje Europe Energy?
Podjetje Europe Energy je, kot rečeno, mednarodna skupina, aktivna tako na področju trgovanja kot tudi dobave električne energije in zemeljskega plina, ki je poslovanje razširila na trge večine evropskih držav. Brez zadržkov lahko rečem, da je naš pristop v vseh pogledih izredno inovativen, kar se odraža predvsem v tem, da se dobavo električne energije in zemeljskega plina v vsaki državi posebej prilagaja dotičnim potrebam. Kolikor različnih trgov imamo, toliko različnih natančnih analiz zanje tudi naredimo. Ne gledamo samo na področje električne energije in zemeljskega plina, temveč tudi na širši spekter. Našo storitev skušamo dopolniti in povezati z različnimi produkti.
Naj za lažjo predstavo navedem nekaj primerov. Denimo trg Srbije. Tam je analiza pokazala velik manjko nepremičninskih zavarovanj. Na to dejstvo smo se odzvali tako, da smo dobavo električne energije začeli kombinirati z različnimi oblikami zavarovanj. Na Hrvaškem, kjer imamo v večini poslovne odjemalce, le-tem nudimo brezplačno pravno pomoč. V Romuniji je analiza pokazala na slabo razvit sistem zdravstvenih storitev. Tam smo podprli start up za pametne ure, preko katerih lahko tamkajšnji odjemalci v uranjenem času svojim zdravnikom posredujejo vso potrebno zdravstveno dokumentacijo, npr. EKG, sliko krvnega tlaka itd.. V Italiji smo šli še korak dlje. Ponudbo električne energije in zemeljskega plina smo povezali v paket z optiko in mobilno telefonijo, prepoznavno pod imenom Withu. S to blagovno znamko vstopamo tudi na slovenski trg. Poleg tega tu ponudbo dobave električne energije in zemeljskega plina nadgrajujemo tudi v povezavi z zavarovanji. Tako bo našemu gospodinjskemu odjemalcu ob sklenitvi pogodbe, za dobavo zemeljskega plina z nami, ponujena tudi brezplačana 24 urna asistenca na domu. Nekdo, ki mu bo recimo počila vodovodna cev, bo lahko poklical strokovno pomoč za popravilo, stroške pa bomo krili mi. Poslovnim odjemalcem želimo ponuditi brezplačno kibernetsko varnost oz. tako imenovano cyber zaščito, ki bo varovala podjetja in njihove podatke pred vdori v IT sistem.
Vse to, ker želimo strankam pokazati, da so za nas nekaj več kot le gole številke. Ne gre torej samo za posel, gledamo tudi na človeško plat življenja. Želimo graditi na nekem vzajemnem dolgotrajnem odnosu. Načrtov in idej je ogromno in nikakor ne dvomim v njihovo implementacijo.
Že nekaj časa ste prisotni tudi na slovenskem trgu. Kako težko je tujemu podjetju prodreti na trg električne energije in zemeljskega plina?
Dejstvo, da smo del mednarodne skupine, je za nas prej plus kot minus. Smo namreč dodobra uveljavljeni na mednarodnih trgih, kar prinaša prednosti v tem smislu, da lahko že uveljavljene prakse širom Evrope ustrezno prilagodimo in prenesemo tudi na slovenska tla. Je pa res, da je skupina Europe Energy, v primerjavi z največjimi dobavitelji elektrike in zemeljskega plina v Evropi, relativno majhna. Marskido bi na to majhnost gledal kot na slabost, sama pa, kot večni pozitivist, v tem spet vidim dodatno prednost, ki se odraža v hitrem, dinamičnem, aktivnem prilagajanju posameznim potrebam tako gospodinjskega kot tudi poslovnega odjemalca. Naš oddelek trgovanja z energenti (trading floor) nam omogoča, da stranki vseskozi zagotavljamo najugodnejše cene. In prav zaradi omenjene agilnosti lahko te cene zelo hitro prilagodimo trgu, kar je za največje dobavitelje elektrike sigurno težje. Oni, v večini, cene prilagajajo na daljša časovna obdobja. Sami težimo k temu, da če je trend cen navzdol oz. da cene padajo, te ugodnosti kar najhitreje zagotovimo tudi našim odjemalcem.
Mogoče bi kot glavno slabost pri vstopu podjetja v tuji lasti na domača tla, tule izpostavila sámo mentaliteto prebivalstva. Mislim, da smo slovenci, že generalno gledano, sploh pa na nivoju manjših mest, naselij ter vasi, izredno zvesti in patriotsko naravni. Zlasti starejša generacija. Ogromno ljudi je še vedno na prvotnem odjemu. Kot da bi se čutili dolžne izkazovati dolgoročno hvaležnost tistemu, ki je infrastrukturo za elektriko in zemeljski plin fizično pripeljal do naših domov. Ampak verjamem, da bosta, tako čas kot tudi naše številne spodbude, kaj kmalu zabrisale tudi te miselne meje, saj so lahko prihranki pri strošku električne energije, v primeru menjave dobavitelja, res ogromni.
Slovenci smo precej konzervativni, ko gre za menjavo takšnih in drugačnih operaterjev, med drugim tudi elektrike? S čim poskušate privabite kupce, oziroma uporabnike? Kakšna je vaša prednost pred ostalimi ponudniki?
Kot že nakazano pri prejšnjem odgovoru, se vsekakor strinjam z omenjeno konzervativnostjo. Menim pa, da odjemalci s tem delajo napako, saj so odstopanja od enih do drugih cen marsikje res velika.
Za nas je vsaka stranka enakovredna, pa naj si bo to gospodinjski odjemalec z minimalno porabo ali podjetja z večjim poslovnim odjemom. Stremimo k temu, da se postavimo v vsako kožo. Poglejmo recimo električno energijo. Ni vsaka ponudba primerna za vsakogar. Pač zavisi od lastnosti števca, same porabljene količine in navsezadnje od življenjskega stila posameznika. Pri nekom, ki je čez dan v službi, bo poraba elektrike v večernem času zelo verjetno večja kot pri nekom, ki je čez dan doma, in ravno obratno. Zato vsem, ki nam pošljejo položnico s podatki o trenutnem odjemu, odgovorimo z njemu najprimernejšo ponudbo iz naših aktualnih cenikov, ki so vedno oblikovani sorazmerno z trenutno ponudbo na trgu. Podjetja obravnavamo individualno. Hočemo, da tako zemeljski plin kot tudi električna energija postaneta nekaj več. Naj to ne bo samo nujno zlo, ki prižiga žarnico v hiši in oddaja toploto iz radiatorja.
Želimo si postati tudi glavni lokalni operater. Prvi korak naproti temu cilju smo naredili v sredini lanskega leta, ko smo svoj sedež iz Ljubljane preselili v Ajdovščino. Verjamem, da bodo ljudje prepoznali prednost v tem, da imajo svojega lastnega dobavitelja, ki je tudi fizično dostopen. Vrata naše pisarne v centru C3 so odprta vsak delovnik od 7-e do 16-e ure. Zaposlili smo nov kolektiv, prav tako iz lokalnega okolja, ki z veseljem pomaga odgovoriti na vsa želena vprašanja. Veliko vlagamo v prepoznavnost in promocijo, pogosto se pojavljamo v medijih, sodelujemo na sejmih. Skušamo združiti prijetno s koristnim, zato organiziramo številne nagradne igre. Podporo lokalnemu okolju izkazujemo tudi s številnimi sponzorstvi. Na Centru za socialno delo Ajdovščina smo z donacijo podprli program Neverjetna leta, ob začetku šolskega leta smo pomagali Medobčinskemu društvu prijateljev mladine Ajdovščina pri nakupu šolskih potrebščin za otroke iz socialno ogroženih družin, obdarili smo otroke ob prihodu Sv. Miklavža, itd.. Kot lahko razberete iz navedenega, v lokalnem okolju svojo pomoč namenjamo predvsem otrokom. Eden izmed naših sponzorirancev je tako denimo tudi Kolesarski klub Črn trn.
Fotografija: Nina Bračko Colja (Arhiv)
Sicer pa je skupina Europe Energy, pod svojo krovno znamko Withu Motorsport, tudi ponosen pokrovitelj številnih mednarodnih »hitrih« športnikov in moštev, saj menimo, da hitrost odlično poudarja agilnost naše skupine. Naš logotip Withu lahko vidite na motociklih MOTO GP ekipe Petronas Yamaha, katere najbolj zveneči imeni sta naša dirkača Fabio Quartararo in Franco Morbidelli. Sponzor iste ekipe smo tudi v razredih Moto 2 in Moto 3, kjer smo letos naše sponzorstvo s ponosom razširili še na ekipo Sky VR46. Gre za ekipo Valentina Rossija, v kateri, med drugimi, tekmuje tudi njegov brat Luca Marini. Poleg tega imamo celo lastno ekipo v električni različici prvenstva MotoGP, in sicer ekipo One energy racing v razredu MotoE, kjer naš električni motocikel uspešno vozi Bradley Smith. Letos smo si zaželeli še nekaj dirk izven dirkališč, zato smo, s slovensko družbo E- nergia gas and power, postali generalni sponzor rally dirkaču Umbertu Scandola, ki nas v barvah Withu zastopa na svetovnem rally prvenstvu. Še en dokaz več, da znamo ter želimo prisluhniti tako velikim kot tudi malim akterjem, pa je dejstvo, da bomo letos sponzor prireditve Rally Vipavska dolina, ki se bo odvijala v prihajajočih mesecih v Ajdovščini.
Kje smo v Sloveniji na področju brezogljične družbe? Tudi ajdovska občina se v zadnjem času gospodarsko precej razvija. Imamo obenem tudi dovolj skrbi za čistejše okolje?
Na podlagi svojih izkušenj z mednarodnih trgov, opažam, da Slovenija, na področju brezogljične družbe, žal neverjetno zaostaja za drugimi državami. Želimo narediti korak naprej v tej smeri, zato smo konec lanskega leta v Sloveniji ustanovili še eno družbo, Next Move Energy. Letos planiramo izgradnjo poslovnih prostorov v industrijski coni v Ajdovščini. Podjetje Next Move Energy se bo v osnovi ukvarjalo prav z okoljsko tematiko in ljudem v prvi vrsti omogočalo najprej spremembo miselnosti, nadalje pa ponujalo konkretne rešitve na področju zniževanja ogljičnega odtisa.
Z januarjem 2020 je zaživela naša platforma, ki je namenjena povečevanju energetske učinkovitosti. Če na hitro zajamem njeno delovanje - vsak gospodinjski odjemalec lahko v platformo vnese podatke, ki odražajo njegovo trenutno situacijo v smislu porabe energentov, sistem pa mu na podlagi danega predlaga investicije v povečanje energetske učinkovitosti. Ponudijo se različni scenariji, seveda sorazmerno s finančnim vložkom, ki si ga uporabnik lahko privošči. Program lahko tako denimo predlaga nakup bolj ekološke klime, ki za svoje delovanje porabi mnogo manj HFC plinov. Ne bi šla preveč v podrobnosti, ampak gre za izredno visokoonesnaževalne klorovodike. Spet drugemu bo platforma ponudila nakup toplotne črpalke. Poleg predlagane rešitve sistem obenem izračuna potrebno investicijo, povečanje prihranka pri porabi energenta ter tudi zmanjšanje proizvedenih emisij. Zadnji korak v tej fazi je izničenje ogljičnega odtisa, ki ga ponujamo z našo blagovno znamko CO2 free. Iste storitve bomo ponujali tudi poslovnim odjemalcem, le da bo pri njih obravnava individualna. Vabim vas, da si ogledate spletno stran www.nextmoveenergy.com, kjer so na voljo bolj specifične informacije.
Zavedamo se, da je okolje energetske učinkovitosti izredno inovativno in hitro razvijajoče se. Našim strankam ne želimo ponuditi samo produktov, ki so trenutno prisotni na trgu, ampak smo se odločili sočasno podpirati še start upe, ki so aktivni na področju inovacij v trajnosti razvoj. Novi poslovni prostori bodo imeli v ta namen tudi inkubator, ki jim bo ponujal prostorske ter dodatne možnosti za razvoj lastnih produktov. Le-te bodo skozi našo platformo lahko tudi prodajali.
Kašne načrte ima podjetje Energija gas and power Slovenija v prihodnosti?
Veliko je bilo povedanega že tekom samega intervjuja. Če povzamem se aktivno trudimo pridobiti čim več novih strank, za že obstoječe pa skrbeti z vsemi razpoložljivimi ugodnostmi. Uveljaviti želimo prepoznavnost podjetja Energia gas and power ter naše blagovne znamke Withu. Res uperjamo svoj trud v to, da si s korektnim delom in prizadevanjem ustvarimo dobro ime ter postanemo zanesljiv lokalni dobavitelj tako električne energije kot tudi zemeljskega plina.
Svojim odjemalcem hočemo z inovativnimi rešitvami ponuditi dodatno vrednost in obenem doprinesti k trajnostnemu razvoju za lepši ter boljši jutri. Delo usmerjamo v povečanje energetske učinkovitosti tekom cele Slovenije, ki bo strankam zagotavljala prihranke, ne samo v smislu nižjih cen, temveč tudi širše gledano. Te storitve bomo postopoma uvajali tudi na druge trge, na katerih smo prisotni kot skupina.
Mogoče bi na tem mestu dodala še dejstvo, da bo izgradnja novih poslovnih prostorov za seboj povlekla tudi nova delovna mesta in vsekakor upam, da bomo pravi kader našli v bližnji okolici in tako dodali še en kamenček več v mozaik lokalni pripadnosti. Pred kratkim smo to že naredili v naši nepremičninski agenciji EURO NINE, kjer smo se lani okrepili z dvema novima nepremičninskima agentkama, ki sta vam, v naši pisarni, v centru C2, sedaj na voljo vsak delovni dan, med 10-o in 18-o uro. Posredovanje in upravljanje z nepremičninami smo obenem razširili še s ponudbo pravnega svetovanja na področju dednega, nepremičninskega in gospodarskega prava.
Hvala.
Europe Energy
* Intervju je bil prvotno objavljen v tiskani izdaji Lokalnih Ajdovščina
* Naslovna fotografija: Samo Trebižan