Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteAjdovsko podjetje Mlinotest se že več kot 150 let spogleduje s tradicijo, skladno z njo pa načrtujejo tudi prihodnost. Predsednik uprave Danilo Kobal izpostavlja pomen obračanja proizvodnje k potrošniku, poudarja tudi pomembno skrb, ki jo namenjajo zaposlenim in prebivalcem v lokalnem okolju, s čimer utrjujejo svoj sloves družbeno odgovornega podjetja.
Podjetje Mlinotest s sponzorstvi in z donacijami podpira številne prireditve na lokalni ravni, s podporo Ženskega Rokometnega kluba Ajdovščina pa ohranjajo tradicijo rokometa, za kar se čutijo v podjetju, kot pravi predsednik uprave, poklicani in odgovori. Podjetje, ki je znano po 'pašti', nenehno dopolnjuje svoj nabor izdelkov, s katerimi prodira vse tja do Južne Amerike. Stabilno lastništvo in dobri strateški načrti v prihodnje bodo uspešno Mlinotestovo poslovanje, temelječo na tradiciji in trdno vpeto v lokalno okolje, zagotovo ponesli v rastoče številke tudi v prihodnje.
Kdaj ste nastopili mandat predsednika uprave Mlinotesta in kako je ta sprememba vplivala na podjetje?
Mlinotest mi daje kruh že od leta 1995, funkcijo predsednika uprave pa sem prevzel pred dvema letoma – pred tem sem bil član uprave. Zamenjava delovnega mesta ni predstavljala velike spremembe, šlo je zgolj za nadaljevanje oz. nadgradnjo preteklega dela. Prednost je predvsem v tem, da sem poznal vse slabosti in prednosti Mlinotesta, na katerih sedaj s sodelavci gradim vizijo vodenja podjetja naprej.
Kako pa gledate na podjetje danes, ko ste svojo funkcijo utrdili?
Mlinotest je danes podoben in hkrati različen, odvisno s katerega zornega kota gledamo. S sodelavci smo podjetje v zadnjih dveh letih usmerili k potrebam in težnjam potrošnika. Prej smo razvoj načrtovali izhajajoč iz investicij, prilagojenih našim potrebam. Danes naložbe načrtujemo in prilagajamo skozi objektiv dodane vrednosti za kupca.
Za razliko od številnih podjetij po Vipavski dolini je Mlinotest uspel preživeti gospodarsko krizo. Lahko danes govorimo o stabilnem lastništvu kot enem izmed temeljev uspešnega poslovanja?
Ajdovščina je bila takrat v hudi krizi, Mlinotest pa na velikem prepihu. Če bi mirno gledali in dopustili, da prepih preraste v močno burjo, bi bil gospodarski in socialni položaj v občini še dodatno zaostren. Da bi podjetje ohranili v Ajdovščini, je svojo aktivno vlogo dodala tudi Občina Ajdovščina in tako zaščitila občinski interes, da so se v ključnem trenutku ohranila delovna mesta.
Mlinotest
V lokalnem okolju slovite kot družbeno odgovorno podjetje … Kako združujete poslovno odgovornost z družbeno koristnimi aktivnostmi?
Eno je poslovni odnos, tisto, kar lahko dobimo iz lokalnega okolja, npr. surovine, polizdelke in trgovsko blago. To uresničujemo s podporo lokalnim pridelovalcem z zagotovljenim odkupom koruze poltrdinke po ustrezno višji ceni. Odkupujemo tudi lokalno pšenico, ječmen in navadno koruzo. Police naših trgovin so na razpolago lokalnim ponudnikom živilskih izdelkov, tudi tistim, ki še niso našli poti k največjim trgovcem. Po drugi strani pa razmišljamo, kaj mi kot podjetje lahko ponudimo okolju … Trdim, da smo eno izmed najbolj družbeno odgovornih podjetij daleč naokrog. Skoraj da ni dogodka, ki ga ne bi v taki ali drugačni obliki podprli, če se le da z izdelki. Omeniti moram tudi uspešno izvedbo festivala testenin ''Pašto fešta''.
Podpirate tudi dolgo tradicijo rokometnega kluba v Ajdovščini …
Res je. Na Ženski rokometni klub Ajdovščina smo zelo ponosni, saj se stalno borimo za vrh lestvice v slovenski elitni ligi in verjamem, da bo tako tudi v prihodnji sezoni. To zagotovo terja velik angažma. Ob vsej poplavi športnih ponudb se pravzaprav čutimo odgovorni in poklicani, da šport, ki ima v Ajdovščini dolgo tradicijo, peljemo naprej.
Fotografija: Robert Ferjančič
Lokalne pridelovalce podpirate tudi s t. i. lokalnim kotičkom v maloprodajni trgovini v Ajdovščini. Kaj vse ponujate?
Tako je. Našim lokalnim ponudnikom nudimo odprta vrata naše maloprodajne mreže, kjer lahko pridelovalci tržijo svoje izdelke. Pestra ponudba izdelkov privlači številne kupce, saj se kotiček nenehno širi. Raznolika ponudba vključuje od jogurtov, mleka, medu, vrhunskih vin, marmelad, oljčnega olja, sirov do mesnih izdelkov idr. Delamo tudi na tem, da priljubljen lokalni kotiček iz naše ajdovske trgovine prenašamo v druge enote po Sloveniji.
Fotografija: Klavdij Blažko
Koliko maloprodajnih trgovin imate razpredenih po ostalih krajih?
Trenutno imamo po Sloveniji 49 maloprodajnih poslovalnic in še šest specializiranih enot –Mlinčkov, kombinacijo manjše trgovine in gostinskega obrata. Prav na slednjih objektih trenutno delamo največ. V Portorožu smo glede na težnje po visokih kulinaričnih užitkih odprli butično slaščičarno za ročno izdelane, inovativne in posebej privlačne izdelke.
Ste zagotovo eden največjih zaposlovalcev na našem območju. S kakšnimi kadrovskimi izzivi se srečujete?
Matična družba s sedežem v Ajdovščini ima trenutno 530 zaposlenih, celotna skupina še 140 več. Mlinotest je bil zaradi specifičnosti proizvodnih programov znan po prekladanju petdeset kilogramskih vreč, no, tega že dolgo ni več. Stremimo namreč k avtomatizaciji in robotizaciji procesov, povsod, kjer je to mogoče. Kadrovski primanjkljaji so sicer vidni pri specifičnih poklicih, ki izginjajo, na primer testeninar in mlinar. Situacijo rešujemo s prekvalifikacijami – sodelujemo z raznoliki izobraževalnimi inštitucijami, prirejamo nenehna usposabljanja, pa tudi nasploh omogočamo delavcem veliko možnosti za usposabljanja.
Trg je dandanes v živilski branži precej neizprosen, nasičen. Kako v podjetju sledite nenehno spreminjajočim se prehrambenim trendom?
Trendi v prehrani se hitro spreminjajo – podobno kot moda. Vseeno pa v živilski branži prevladujejo nekatere stalnice, ki jim sledi tudi Mlinotest. Ena izmed njih je zagotovo hrana v službi zdravja in dobrega počutja s polnozrnatimi izdelki, na katerih temeljijo številne naše blagovne znamke. Mlinotest je bil prvi, ki je obudil uporabo pire. Zaradi ugodnega učinka te žitarice na zdravje smo njeno uporabo razširili na vse vrste izdelkov, od testenin, kruha, celo na potico, ki je bila nasploh velika uspešnica. Tudi s podporo bio izdelkov in zmanjšanjem vsebnosti sladkorja ter soli v izdelkih se trudimo slediti zdravemu načinu življenja. Škodljive transmaščobe smo spremljali in omejili njihovo uporabo že veliko prej kot je to zakonodaja izrecno zahtevala.
Mlinotest
Trajnostni razvoj in čisto okolje je zagotovo tudi ena izmed pomembnih teženj, h kateri stremi sodobni svet. Kako tako veliko proizvodno podjetje dosega tovrstna načela?
Ukrepov na področju trajnostnega razvoja planeta je ogromno. Eden izmed njih je težnja k pridobivanju čim več surovin iz lokalnega okolja z namenom zmanjšanja transportnih poti. Naš razvojni oddelek testira razne materiale, s katerim želimo nadomestiti uporabo plastičnih materialov v proizvodnji, logistiki in maloprodaji. Vsega se ne da čez noč, delamo pa na tem, da iščemo možnost alternative v biorazgradljivih in papirnatih materialih. Že nekaj časa uspešno uvajamo prodajo izdelkov v ''rinfuza'' stanju v naših maloprodajnih trgovinah. Kupec od doma prinese svojo embalažo, v katero si odtehta želeno količino pašte, moke, ješprenja, orehov ipd. Podobno velja za čistila in sredstva za osebno higieno.
Posameznik je dandanes nagnjen k izbiranju, preizkušanju in sledenju prehrambenim trendom. Hiter način življenja pa se je prenesel tudi v prehrano. Kako odgovarjate na te težnje?
Sledimo cilju priročnosti oz. preprostosti uporabe. Predvsem je v ospredju prihranek časa – kupcem smo ponudili izdelke za hitro pripravo kuhanja (dve, tri minute). Potrošniku želimo ugoditi tudi s priročnostjo embalaže – z namenom, da odprt izdelek, ki ga ne porabi celega, tudi fiksno zapre. Eden izmed trendov je zagotovo tudi ta, da nekomu ponudimo izkušnjo s hrano, ki jo je na potovanju doživel nekje drugje po svetu. Po drugi strani pa je povpraševanje po domači, pristni hrani, lokalnega izvora, še vedno zelo prisotno.
Kako dosegate potrošnikove želje po čim bolj naravnih in pristnih izdelkih?
Naravno je pogosto povezano z razvajanjem brbončic, pa tudi ugodnim učinkom na zdravje. Lani odprta proizvodnja svežih testenin je zagotovo eden izmed odzivov, ki odgovarja temu … S pretirano toplotno obdelavo in dodanimi aditivi negativno vplivamo na sam doživljaj pri konzumaciji teh izdelkov. Če naravne surovine zmešaš v nadev, so z vsako toplotno obdelavo manj naravne, manj pristne. Z novo proizvodnjo linijo pa se njihova pristnost ohrani tudi na krožniku. Odziv na vse večje povpraševanje po naravnih izdelkih so tudi ekološki oziroma biološki izdelki ter izdelki brez glutena.
Ajdovska ''pašta'' prodira tudi na tuje, vse tja do Kolumbije. Kateri so še vaši največji izvozni trgi?
Nasploh imamo zdravo rast prihodkov – okrog 10 % letno se vrti na nivoju matične delniške družbe. Gonilo rasti pa je tudi letos v izvozu, preko 20 % več. Naši največji izvozni trgi so Italija, Kolumbija s Panamo in Hrvaška. Še vedno prevladuje izvoz testenin, strmo pa narašča prodaja pekarskih in slaščičarskih izdelkov na tujih trgih, predvsem v Avstriji, Nemčiji in Franciji. Največjo rast si obetamo od nemškega trga, kjer smo po zahtevnih testiranjih in izpolnitvi predpisov prišli do največjega nemškega trgovca – začeli smo s slaščicami, nadaljevali pa bomo s polnjenimi testeninami.
Mlinotest
Za konec … Težnje Mlinotesta v prihodnje?
Mlinotest bo z novo strategijo, ki bo skupek sledenja sodobnim trendom in bogatih izkušenj iz dolgoletne tradicije, temelječ na stabilnem lastništvu še naprej uspešno posloval in zaposloval ter z inovativnimi proizvodi osvajal domače in tuje trge, lokalnemu okolju pa pripadnost še naprej vračal s svojo družbeno odgovorno usmerjenostjo.
Hvala!
* Intervju je bil prvotno objavljen v tiskani izdaji Lokalnih Ajdovščina